Materiały Open Source
w:
Między Wschodem a Zachodem, między Północą a Południem 2
Redakcja naukowa
Agnieszka Lesiczka
Warszawa 2018
|
The Fifth International Congress of Turkology – Turks and Turkic Peoples Among Others – Others Among Turks and Turkic Peoples
5th-7th September 2018 Organiser: University of Warsaw Faculty of Oriental Studies, Department of Turkish Studies and Inner Asian Peoples |
6th International Conference of Oriental Studies – Rare, Forgotten and Endangered Languages and Literatures |
The Fourth International Congress of Turkology Turkic Peoples Through the Ages and Lands… Materials: |
Muzułmanin czyli kto?Materiały dydaktyczne dla nauczycieli i organizacji pozarządowych Opracowanie: Jagoda Grondecka, Oskar Handzel, Martyna Łukaszewska, Wojciech Mańczak, Natalia Siereda, Monika Wilga. Opieka naukowa nad projektem: dr Marta Widy-Behiesse (Zakład Islamu Europejskiego Wydział Orientalistyczny UW). |
Muslims in Poland and Eastern Europe. Widening the European discourse on Islam”Wydział Orientalistyczny wydał publikację zbiorową pt. „Muslims in Poland and Eastern Europe. Widening the European discourse on Islam” – jedną z pierwszych książek w języku angielskim poświęconą wyłącznie społecznościom muzułmańskim w Europie Środkowej i Wschodniej. W projekcie wzięło udział 23 autorów reprezentujących ośrodki badawcze z Polski (Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej), a także z Litwy, Rumunii, Słowacji, Stanów Zjednoczonych, Ukrainy, Węgier i Wielkiej Brytanii. Ośrodki naukowe w Polsce i zagranicą mogą bezpłatnie zamówić publikację pod adresem k.gorak-sosnowska@uw.edu.pl. Projekt jest współfinansowany przez Ministra Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach cyklicznego programu Promocja wiedzy o Polsce. |
Gry i zabawy Afryki jako narzędzie dialogu międzykulturowego w edukacji wczesnoszkolnejKatedra Języków i Kultur Afryki na Wydziale Orientalistycznym we współpracy z Fundacją Afryka Inaczej zrealizowała projekt w ramach programu Edukacja Rozwojowa 2011 r. Rezultatem projektu jest publikacja 'Afryka w szkole’. jest to pakiet edukacyjny z materiałami dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, składający się z książki „Gry i zabawy afrykańskie”, broszury „Jak mówić dzieciom polskim o dzieciach Afryki?” oraz płyty CD zawierającej zbiór prezentacji. Całość jest dostępna w bibliotekach pedagogicznych w całym kraju oraz na stronach Wydziału Orientalistycznego i stronie afryka.org . Pakiet został ponadto dostarczony do prawie 1200 szkół podstawowych w całym kraju. Sfinansowane z Dotacji MSZ – umowa realizowana ze środków programu Pomoc Polska Ministerstwa Spraw Zagranicznych nr 850/ER/2011/JST/IN |
Kulturowe uwarunkowania rozwoju w Azji i Afryce – nowa książka z zakresu edukacji rozwojowejWydział Orientalistyczny UW we współpracy z Katedrą Socjologii SGH przygotował – w ramach programu MSZ „Edukacja rozwojowa” – podręcznik na temat kulturowych uwarunkowań rozwoju w Azji i Afryce. Książkę mogą zamówić bezpłatnie nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia, w których poruszają problematykę edukacji rozwojowej. Poniżej przedstawiamy opis publikacji oraz informacje, w jaki sposób można zamówić książkę. Kulturowe uwarunkowania rozwoju w Azji i Afryce, K. Górak-Sosnowska, J. Jurewicz (red.), Ibidem, Łódź 2010, ss. 430. http://books.google.com/books?id=IXOlB8V6Gp4C&printsec=frontcover&hl=pl#v=onepage&q&f=false |
Pakiet edukacyjny 'Oblicza Orientu’Zapraszamy nauczycieli szkół ponadpodstawowych i edukatorów do zapoznania się z Pakietem edukacyjnym 'Oblicza Orientu’ – projektem Wydziału Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego przy współpracy Stowarzyszenia ARABIA.pl. Pakiet ma na celu wsparcie nauczania o państwach i kulturach Azji i Afryki w szkołach stopnia ponadpodstawowego, oferując materiały i narzędzia z zakresu edukacji rozwojowej i międzykulturowej. |
|
Słownik SUAHILIsłownik został opracowany w ramach pracy naukowej finansowanej ze środków na naukę w latach 2009-2012 jako projekt badawczy. Projekt był realizowany w Katedrze Języków i Kultur Afryki Uniwersytetu Warszawskiego pod kierownictwem dr Beaty Wójtowicz |