Ułatwienia dostępu

Przejdź do treści głównej

Wpisy

Invitation to the Oriental Studies for the Future – International Conference Organized On the Occasion of the 90th Anniversary of Oriental Studies at the University of Warsaw

14/03/2022
  • PROGRAMME the 90th Anniversary of Oriental studies [pdf]
  • BOOK of ABSTRACTS [pdf]
  • Plakat_concert_90years_WO_UW
  • ⇒ Steaming: https://youtu.be/gkHQAPa3UgU
On behalf of the Faculty of Oriental Studies of the University of Warsaw, we would like to kindly invite you to the Oriental Studies for the Future – International Conference Organized On the Occasion of the 90th Anniversary of Oriental Studies at the University of Warsaw, which will be held under the auspices of the Rector of the University of Warsaw on June 29-30, 2022 (Old Library, Assembly Hall, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warsaw). As the title suggests, the conference will celebrate the 90th anniversary of Oriental studies in the structure of the University of Warsaw which has started with the foundation of the Institute of Oriental Studies in 1932. The activity was interrupted during the Secord World War and renewed in 1945. Since 2008 the Institute was upgraded to the Faculty of Oriental Studies. Divided into fifteen chairs, departments and centers, it covers many aspects of studies on Asia and Africa with an interdisciplinary approach (including studies in literature, culture and religion, linguistics, history, archeology, and philosophy). We will be honoured if you attend the conference and deliver a paper (20 minutes) referring to your current work, its results, and applied methodologies. If due to the pandemic SARS-COVID-19 or other reasons you cannot participate in the conference in person it will be possible to send a paper recording (mp4) and take part in the conference online (the conference will be streamed). We do hope that the conference will become a forum for a fruitful scholarly discussion and exchange of opinions opening a new phase of Oriental studies at the University of Warsaw. Conference registration forms with abstracts (in English up to 500 words) shall be submitted to the email address: conf_90_orient@uw.edu.pl till May 1, 2022. Notification of acceptance will be sent by May 10, 2022. Registration will start on June 1, 2022.  The conference fee is 400 zl. It shall cover conference materials and refreshments. In order to contact the organizing committee please send your message to the email address: conf_90_orient@uw.edu.pl With best regards, Yours sincerely, Conference Advisory Board Committee  
  • Prof. Piotr Taracha (Dean)   
  • Dr. Marta Vidy-Behiesse (Vice-Dean)   
  • Prof. Józef Pawłowski (Vice-Dean)     
  • Prof. Marek Mejor         
  • Dr. Marzena Godzińska
Conference Organizing Committee
  • Prof. Agata Bareja-Starzyńska (Convenor)
  • Dr. Magdalena Kubarek
  • Prof. Kamil Kuraszkiewicz
  • Dr. Jan Rogala       
  • Dr. Joanna Dolińska-Streltsov
  • Magdalena Szpindler, MA
  • INVITATION – first call for papers [pdf]
  • Registration form – the 90th Anniversary of Oriental Studies at the University of Warsaw [doc]
  • Registration_form (with abstracts)– the 90th Anniversary of Oriental Studies at the University of Warsaw [doc]
  • PROGRAMME the 90th Anniversary of Oriental studies [pdf]
  • ⇒ BOOK of ABSTRACTS [pdf]

Steaming

[su_youtube url=”https://youtu.be/gkHQAPa3UgU”]

Programy Fulbrighta − nabór wniosków

23/02/2022

Rozpoczął się nabór do programów stypendialnych Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta, kierowany do polskich studentów, dydaktyków i badaczy. 

Program Fulbrighta to największy program wymiany naukowej i kulturowej USA, który w zeszłym roku obchodził 75-lecie istnienia. Wśród absolwentów i absolwentek programu znajduje się m.in. 61 laureatów Nagrody Nobla i 89 laureatów nagrody Pulitzera. W Polsce Program Fulbrighta działa od ponad 60 lat i liczy ponad 5000 absolwentów i absolwentek. Do tego grona należy m.in. nowo powołany ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce, Mark Brzezinski.

Program wymiany akademickiej między Polską a Stanami Zjednoczonymi: 

  • Fulbright Graduate Student Award 2023-24 to program dla osób zainteresowanych rozpoczęciem studiów drugiego lub trzeciego stopnia w USA, zapewniający finansowanie pierwszego roku nauki w kwocie do 47 tys. dol, z możliwością przedłużenia na kolejny rok. Przyjmowane są wnioski na wszystkie kierunki studiów z wyłączeniem studiów medycznych wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem, programów LLM (Master of Laws) oraz MBA (Master of Business Administration). Wyjazd jest możliwy na każdą akredytowaną uczelnię. Nabór wniosków trwa do 22 kwietnia.

  • Fulbright Junior Research Award 2023-24 to program dla osób przygotowujących rozprawę doktorską w polskich instytucjach naukowych. Celem stypendium, trwającego od 4 do 10 miesięcy, jest realizacja własnego projektu badawczego w amerykańskiej uczelni, instytucie badawczym non-profit lub organizacji pozarządowej w USA, powiązanego z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej. Przyjmowane są zgłoszenia ze wszystkich dziedzin z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem. Nabór wniosków trwa do 27 maja.

  • Fulbright Senior Award 2023-24 to program umożliwiający osobom zatrudnionym w polskich instytucjach akademickich i naukowych realizację samodzielnych projektów badawczych lub badawczo-dydaktycznych w instytucji goszczącej w USA (tj. amerykańskiej uczelni, instytucie badawczym, instytucji rządowej lub organizacji pozarządowej). Stypendium, trwające od 3 do 10 miesięcy, skierowane jest do pracowników i pracowniczek badawczych i dydaktycznych na każdym etapie kariery po uzyskaniu stopnia doktora. Zgłoszenia przyjmowane są ze wszystkich dziedzin z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem. Nabór wniosków trwa do 27 maja.

  • Fulbright STEM Impact Award 2022-23 to program dla osób, które kierują projektami badawczymi z obszarów STEM i są zatrudnione w polskich instytucjach akademickich lub naukowych. Stypendium pozwala na realizację krótkoterminowego (2-6 tygodni) projektu badawczego, dydaktycznego lub badawczo-dydaktycznego oraz na poszerzenie wiedzy z zakresu komercjalizacji nauki i skutecznego pisania wniosków grantowych w instytucjach w USA. Nabór wniosków trwa do 27 maja.

  • Fulbright Specialist 2022-23 to program polskich instytucji zainteresowanych udziałem w programie Fulbright Specialist 2022-23. Program umożliwia nawiązanie współpracy z wybitnymi amerykańskimi specjalistami i specjalistkami oraz wspólną realizację projektu (2- 6 tygodni). Wnioski na wizyty w Polsce mogą składać instytucje wyrażające gotowość przyjęcia Specjalisty do prowadzenia lub uczestniczenia w m.in. wykładach, seminariach i warsztatach, sympozjach, konferencjach, konsultacjach w zakresie prac programowych oraz rozwoju kadry administracyjnej/pracowników naukowo-badawczych, do wykonywania ocen i ekspertyz, czy też rozwijania lokalnych programów i/lub projektów badawczych. W tegorocznym naborze priorytetowo traktowane są projekty poświęcone udostępnianiu, upowszechnianiu i wdrażaniu najlepszych praktyk na rzecz innowacyjnej edukacji. Nabór wniosków trwa do 11 kwietnia Więcej informacji: fulbright.edu.pl/specialist

Stypendium Fulbrighta obejmuje m.in.: podstawowy plan opieki zdrowotnej (ASPE) przez cały okres trwania stypendium oraz dodatkowe ubezpieczenie w ramach polisy Allianz Open Business Travel; kompleksowe pokrycie kosztów związanych z uczestnictwem w programie; przygotowanie do wyjazdu i opiekę w trakcie stypendium oraz wsparcie dla osób wyjeżdżających z rodziną i osób z niepełnosprawnościami. 

Szczegółowe informacje o tegorocznym naborze i planowanych webinarach znajdują się na stronie: https://en.fulbright.edu.pl/fulbright-grants-for-polish-citizens-call-for-applications/ 

 

Mikrogranty Wydziału Orientalistycznego dla pracowników, doktorantów i studentów – zmiana terminów przyjmowania wniosków

22/02/2022

Uwaga! Zmiana w regulaminie mikrograntów WO dotycząca terminu składania wniosków – wnioski przyjmowane są i rozpatrywane w trakcie całego roku

Wydział Orientalistyczny ogłasza konkurs na finansowanie działalności związanej z prowadzeniem badań naukowych służących rozwojowi osób zatrudnionych na Wydziale Orientalistycznym na stanowisku asystenta naukowo-dydaktycznego, uczestników studiów doktoranckich na Wydziale Orientalistycznym, doktorantów Szkół Doktorskich UW oraz studentów studiów II stopnia na Wydziale Orientalistycznym 1. Z wnioskiem o przyznanie środków finansowych na realizację projektu badawczego mogą ubiegać się osoby zatrudnione na Wydziale Orientalistycznym na stanowisku asystenta naukowo-dydaktycznego, wszyscy uczestnicy studiów doktoranckich na WO, doktoranci  Szkół Doktorskich UW oraz studenci 1 i 2 roku studiów II stopnia na WO. Dofinansowania będą przyznane na zasadach konkursowych do wyczerpania środków finan­sowych przypadających na dany rok. 2. Konkurs rozstrzygany jest przez Komisję Konkursową Wydziału Orientalistycznego. W jej skład wchodzą Kierownicy jednostek wewnętrznych WO i prodziekan Wydziału Orientalistycznego. Członek Komisji Konkursowej będący promotorem/opiekunem naukowym doktoranta nie uczestniczy w opiniowaniu wniosku tego doktoranta i w podejmowaniu decyzji o przyznaniu dofinansowania. 3. Wnioski o dofinansowanie zadań badawczych rozpatrywane są na podstawie następujących zasad:
    • złożenie (w formie wniosku, którego wzór został dołączony do niniejszego regulaminu) opisu projektu badawczego (opis musi uwzględniać: tytuł projektu, cel na­ukowy pro­jektu, znaczenie projektu, ogólną koncepcję i plan badań, dokładny kosztorys projektu). W kosztorysie muszą być uwzględnione zasady finansowania działalności badawczej obowiązujące na Wydziale Orientalistycznym (zwłaszcza dotyczące wyjazdów – zakupu biletów, obliczania ryczałtów i diet).
    • krótka opinia opiekuna naukowego lub promotora podpisana przez kierownika jednostki wewnętrznej Wydziału Orientalistycznego. W przypadku asystentów – opinia kierownika jednostki; w przypadku studentów – opinia promotora pracy magisterskiej parafowana przez kierownika jednostki.
4. Główne kryteria oceny projektów badawczych:
    • nowatorski charakter projektu badawczego
    • rzetelność przedstawionego kosztorysu projektu
    • publikacja lub wniosek o grant jako efekt końcowy projektu

Kategorie kosztów, które będą akceptowane:

    • weryfikacja tekstu w języku obcym
    • tłumaczenie na język obcy
    • wydanie publikacji (niezbędny jest kosztorys z wydawnictwa)
    • udział w konferencji międzynarodowej z referatem, którego rezultatem jest publikacja
    • kwerenda biblioteczna, której rezultatem jest uzyskanie dostępu do oryginalnych źródeł
    • badania terenowe
    • zakup aparatury
    • ew. inne uzasadnione koszty (do decyzji komisji) – np. wykonanie kosztownych skanów materiałów źródłowych lub uzyskanie kopii nagrań itp.
5. W konkursie mogą ponownie uczestniczyć osoby, które w poprzednich latach dostały dotację dla młodych naukowców pod warunkiem, że przedstawią konkretne wyniki swoich działań naukowych:
    • opublikowane artykuły
    • przyjęte do druku publikacje (potwierdzona akceptacja wydawcy)
    • wygłoszone referaty na konferencjach naukowych
    • rozdziały pracy doktorskiej (opinia promotora)
    • sprawozdanie z badań terenowych
    • inne ważne osiągnięcia naukowe
6. Dofinansowanie ma przede wszystkim stanowić wkład umożliwiający osobie wnioskującej pozyskanie środków z innych źródeł, zarówno uniwersyteckich jak i zewnętrznych (granty).    7. Wnioski (wraz z załącznikami) należy składać w Dziekanacie Głównym WO w formie papierowej oraz  przesyłać na adres e-mail prodziekana WO ds. finansowych (jozef.pawlowski@uw.edu.pl). Wnioski przyjmowane są i rozpatrywane w trakcie całego roku. Po wykorzystaniu środków osoba, której przyznano dofinansowanie winna niezwłocznie przedstawić Komisji sprawozdanie merytoryczne i sprawozdanie finansowe dotyczące realizacji projektu. Sprawozdania należy przesyłać na adres e-mail prodziekana WO ds. finansowych (jozef.pawlowski@uw.edu.pl) 8. Efektem działań badawczych, na których realizację przyznano środki finansowe winno być złożenie artykułu w periodyku znajdującym się w wykazie MNiSW lub przygotowanie monografii naukowej (bądź rozdziału w monografii naukowej) najpóźniej rok po przyznaniu dofinansowania. Nierozliczenie się z publikacji skutkuje trzyletnią karencją na ponowne złożenie wniosku i koniecznością zwrotu całości lub części kosztów, w zależności od opinii komisji konkursowej. W przypadku projektów badawczych, których efektem nie może być publikacja, konieczne jest wykazanie w sprawozdaniu merytorycznym istotnego wkładu danego projektu w proces przygotowania rozprawy doktorskiej. Projekty studentów studiów II stopnia winny przede wszystkim dawać rezultaty i osiągnięcia badawcze, jakie są brane pod uwagę w procesie rekrutacji do Szkół Doktorskich UW (np. udział w konferencji z wygłoszeniem referatu) 9. Przyznane przez Komisję środki muszą być wydatkowane zgodnie z zasadami finansowania działalności badawczej obowiązującymi na Wydziale Orientalistycznym UW (dotyczy to zwłaszcza udziału w konferencjach, wyjazdów związanych z realizacją badań oraz publikacji). Szczegółowe zasady i wytyczne zawarte są na stronie internetowej WO www.orient.uw.edu.pl  w zakładce „Finanse i badania” (działy: „Sekcja Finansowa” i „Sekcja Obsługi Badań”). Przed rozpoczęciem wydatkowania środków zaleca się także kontakt z Sekcją Finansową WO (tel. 22 55 22 511) celem dopełnienia wszystkich formalności niezbędnych przy finansowaniu danego działania badawczego.  
  • Regulamin-Mikrogranty-WO
  • Wniosek – Mikrogranty WO [doc]
  • Micro Grant Application Form ENG [doc]

Erasmus+, wymiana studencka

21/02/2022
rok akademicki 2022/2023 Serdecznie zachęcamy do udziału w I turze wstępnej kwalifikacji programu wymiany akademickiej Erasmus+. Erasmus+ umożliwia zrealizowanie części programu studiów w uczelniach partnerskich, z którymi jednostki WO zawarły odpowiednie umowy. Oferta skierowana jest do studentów pierwszego stopnia (II i III rok), drugiego stopnia (I rok) oraz do uczestników studiów doktoranckich i Szkół Doktorskich UW. Studenci ostatniego roku studiów licencjackich mogą ubiegać się o wyjazd w semestrze letnim roku akad. 2022/2023. KRYTERIA WSTĘPNEJ KWALIFIKACJI*
  • średnia ocen co najmniej 3,49
  • udokumentowana znajomość języka kraju docelowego na poziomie określonym w umowie z uczelnią partnerską (B1, B2 lub C1)
  • nie więcej niż jedno warunkowe zaliczenie w dniu składania podania
*szczegółowe zasady kwalifikacji na końcu ogłoszenia TRYB KWALIFIKACJI
  • Rekrutacja trwa do 11 marca 2022 r.
  • Zgłoszenia należy składać przez system USOS.
  • Po uprzednim zgłoszeniu przez USOS, potwierdzenie znajomości języka na wymaganym poziomie (np. certyfikat lub wyciąg z USOS-a) oraz informację o wysokości średniej proszę przesłać na adres e.sandowicz@uw.edu.pl.
STYPENDIA
  • Wysokość stypendium programu Erasmus+ wynosi pomiędzy 450 a 550 € miesięcznie.
  • Student, który w momencie kwalifikacji będzie uprawniony do stypendium socjalnego UW, może otrzymać wsparcie uzupełniające w wysokości 250 € miesięcznie.
  • Student z orzeczonym stopniem niepełnosprawności może otrzymać wsparcie uzupełniające w wysokości 250 € miesięcznie.
WYJAZD Z TZW. „CUDZEJ UMOWY”
  • Doktoranci Szkół Doktorskich mogą ubiegać się o wyjazd z umowy jednostki innej niż macierzysta (tzw. „cudza umowa”). Umowy WO będą traktowane jako wewnątrzwydziałowe, zatem również studenci WO mogą korzystać z miejsc niewykorzystanych przez zakłady i katedry będące właścicielami umów.
dr hab. Małgorzata Sandowicz, prof. UW (m.e.sandowicz@uw.edu.pl) Koordynatorka ds. mobilności na Wydziale Orientalistycznym   AFRYKANISTYKA Uczelnia partnerska Liczba miejsc Etap studiów Wymagana znajomość języka (poziom) Stypendium/ miesiąc Kolonia (Niemcy) 1 x 10 m-cy I, II, III niemiecki (B1) angielski (B1) 500 € Neapol (Włochy) 2 x 5 m-cy I włoski (B1) angielski (B1) 500 € Perugia (Włochy) 2 x 5 m-cy I, II, III włoski (B1) angielski (B1) 500 €   ARABISTYKA Uczelnia partnerska Liczba miejsc Etap studiów Wymagana znajomość języka (poziom) Stypendium/ miesiąc Alicante (Hiszpania) 2 x 5 m-cy I, II hiszpański (B1) 500 € Heidelberg (Niemcy) 1 x 10 m-cy I, II, III niemiecki (B1) angielski (B2) 500 € Tybinga (Niemcy) 2 x 10 m-cy I, II, III niemiecki (B1) angielski (B1) 500 € Wenecja (Włochy) 2 x 6 m-cy I, II włoski (B2) angielski (B2) 500 €   INDOLOGIA Uczelnia partnerska Liczba miejsc Etap studiów Wymagana znajomość języka (poziom) Stypendium/ miesiąc Praga (Czechy) 1 x 5 m-cy I, II, III czeski (B2) angielski (B2) 450 €   IRANISTYKA Uczelnia partnerska Liczba miejsc Etap studiów Wymagana znajomość języka (poziom) Stypendium/ miesiąc Getynga (Niemcy) 2 x 5 m-cy I, II niemiecki (B2) angielski (B2) 500 €   JAPONISTYKA Uczelnia partnerska Liczba miejsc Etap studiów Wymagana znajomość języka (poziom) Stypendium/ miesiąc Bonn (Niemcy) 1 x 10 m-cy I, II niemiecki (B1) angielski (B2) 500 €   MONGOLISTYKA I TYBETOLOGIA Uczelnia partnerska Liczba miejsc Etap studiów Wymagana znajomość języka (poziom) Stypendium/ miesiąc Bonn (Niemcy) 2 x 10 m-cy I, II, III niemiecki (B1) angielski (B2) 500 € Lipsk (Niemcy) 2 x 5 m-cy I, II, III niemiecki (B1) angielski (B1) 500 € Neapol (Włochy) 1 x 5 m-cy I, II, III włoski (B1) angielski (B1) 500 € Praga (Czechy) 1 x 5 m-cy I, II, III czeski (B2) angielski (B2) 450 €   TURKOLOGIA Uczelnia partnerska Liczba miejsc Etap studiów Wymagana znajomość języka (poziom) Stypendium/ miesiąc Ankara /Hacettepe (Turcja) Institute for Turkish Studies: 1 x 10 m-cy
Dept. of Modern Turkish Languages and Literature: 2 x10 m-cy
Dept. of Turkish Language and Literature 2 x 10 m-cy
Dept. of History 1 x 10 m-cy II, III       I, II, III         I, II, III     I, II, III turecki (B2) 450 € Aydın (Turcja) 1 x 10 m-cy II turecki (B2) angielski (B2) 450 € Segedyn (Węgry) 1 x 10 m-cy I, II, III angielski (B2) turecki (B2) 450 €   WSCHÓD STAROŻYTNY Uczelnia partnerska Liczba miejsc Etap studiów Wymagana znajomość języka (poziom) Stypendium/ miesiąc Moguncja (Niemcy) 2 x 10 m-cy I, II, III niemiecki (B1) 500 €  
  • Oferta Erasmus+ 2022_2023 [pdf]
  • Szczegółowe zasady kwalifikacji ERASMUS+ [pdf]