Ułatwienia dostępu

Przejdź do treści głównej

Wpisy

NAWA – propozycje dla nauczycieli akademickich, doktorantów i studentów

28/05/2020

Poland My First Choice

06.02.2020 – 15.06.2020
PROGRAM DLA STUDENTÓW Program oferuje możliwość odbycia studiów II stopnia w trybie stacjonarnym w uczelniach publicznych i niepublicznych na wszystkich kierunkach prowadzonych przez jednostki o najwyższym poziomie naukowym – posiadające kategorię A i A+  – podległe Ministrowi Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Program obejmuje przyznanie stypendium na regulaminowy okres studiów oraz w uczelniach publicznych – także zwolnienie z opłat za kształcenie.
 Program im. M. Bekkera
17.04.2020 – 18.06.2020
PROGRAM DLA NAUKOWCÓW Celem programu jest wsparcie naukowców i nauczycieli akademickich zatrudnionych w polskich uczelniach oraz jednostkach naukowych w dążeniu do doskonałości naukowej. Program umożliwia naukowcom odbycie stażu podoktorskiego, prowadzenie badań naukowych lub pozyskanie materiałów do pracy naukowej w renomowanych ośrodkach zagranicznych na zasadach stypendialnych. Program jest otwarty dla naukowców reprezentujących wszystkie dziedziny nauki, a jednostkami goszczącymi mogą być ośrodki naukowe lub akademickie na całym świecie.
 Dwustronna wymiana osobowa naukowców pomiędzy Polską a Niemcami
20.04.2020 – 30.06.2020
PROGRAM DLA NAUKOWCÓW Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz  Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD) zapraszają naukowców do składania wniosków w ramach dwustronnej wymiany osobowej naukowców pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec. Celem naboru jest wsparcie mobilności naukowców realizujących projekty badawcze, uzgodnione i prowadzone wspólnie przez uprawnionych Wnioskodawców z Polski i partnerów z Niemiec, uprawnionych zgodnie z zasadami tam obowiązującymi.
 

Wymiana bilateralna naukowców pomiędzy Polską a Francją PHC Polonium

23.04.2020 – 23.07.2020
PROGRAM DLA NAUKOWCÓW Zapraszamy do składania wniosków w naborze na bilateralną wymianę naukowców z Republiką Francuską PHC Polonium. Celem naboru jest wsparcie mobilności naukowców realizujących projekty badawcze w zespołach polsko-francuskich. Środki na projekty w ramach naboru są przeznaczone na pokrycie kosztów podróży i pobytów naukowców w kraju partnera, z wyłączeniem finansowania samych badań.  Wnioski dotyczące wspólnego projektu muszą być złożone jednocześnie przez partnerów z Francji do Campus France oraz przez polskich partnerów do NAWA. Rozpatrywane będą tylko wnioski złożone łącznie w Polsce i we Francji.

OPUS 19, PRELUDIUM 19 – procedura składania wniosków na UW

25/05/2020
Szanowni Państwo, Poniżej przedstawiamy procedurę składania wniosków Opus 19, Preludium 19:
  1. Aby przygotować wniosek należy się zalogować do systemu http://osf.opi.org.pl.
  2. Gdy wniosek jest kompletny proszę na górnym pasku kliknąć w przycisk ZABLOKUJ DO NCN
  3. W menu po lewej stronie na samej górze pojawi się napis Elektroniczna wysyłka. W sekcji tej należy pobrać z systemu spersonalizowane „Potwierdzenia”,
Obieg dokumentów na UW: Pobierają Państwo z osf elektroniczną wersję wniosku. Następnie prosimy o uzyskanie podpisów Kierownika Jednostki i Pełnomocnika Kwestora. Jeśli Dziekan/Kierownik Jednostki ma podpis elektroniczny, podpisuje wniosek na 1-wszej stronie. ⇒ Jeśli nie ma podpisu elektronicznego – prosimy o załączenie skanu podpisanej przez niego 1-wszej strony wniosku lub e-maila, w którym Dziekan/Kierownik Jednostki wyraża zgodę na realizację projektu.Pełnomocnik Kwestora podpisuje się pod kosztorysem i odsyła Państwu skan.  Do wniosku należy dołączyć pobrany z systemu z sekcji „Elektroniczna wysyłka” drukPotwierdzenie złożenia wniosku – podmiot” – ten dokument podpisuje elektronicznie dr hab. Maciej Duszczyk, Prorektor ds. naukowych   KOMPLET DOKUMENTÓW, tj.
  • wniosek,
  • zgodę Dziekana/Kierownika Jednostki,
  • kosztorys z podpisem Pełnomocnika Kwestora
  • „Potwierdzenie złożenia wniosku – podmiot”
prosimy przesłać do Biura Obsługi Badań w jednym mailu.   Następnie podpisane przez prorektora „Potwierdzenie złożenia wniosku – podmiot” zostanie wysłane na adres e-mailowy podany przez Państwa w sekcji KIEROWNIK (PI). Plik należy załączyć do wniosku w systemie OSF w sekcji Elektroniczna wysyłka – Potwierdzenie złożenia wniosku – podmiot – Potwierdzenie – wnioskodawca   Proszę pamiętać o wysłaniu wniosku w systemie OSF PO UZYSKANIU PODPISÓW (przycisk Wyślij do NCN w sekcji Elektroniczna wysyłka)  

Zarządzenie rektora UW dotyczące funkcjonowania Uniwersytetu po 25 maja 2020

22/05/2020
21 maja rektor UW wydał nowe zarządzenie w sprawie zasad studiowania i pracy na Uniwersytecie Warszawskim. Zgodnie z jego zapisami zajęcia dla studentów, doktorantów i słuchaczy nadal będą prowadzone w formie zdalnej, z wyjątkiem tych, których realizacja wymaga fizycznej obecności na uczelni. Możliwa jest praca zdalna, w systemie dyżurów lub wprowadzenie ruchomego czasu pracy. Dokument zmienia niektóre wcześniejsze uczelniane akty wprowadzone w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Uchwała.aspx?ID=5433&Source=https%3A%2F%2Fmonitor%2Euw%2Eedu%2Epl%2FSitePages%2FStrona%2520g%C5%82%C3%B3wna%2Easpx Na stronie www Uniwersytetu znajduje się też omówienie najważniejszych jego elementów:
  • PL: https://www.uw.edu.pl/zarzadzenie-rektora-uw-dotyczace-funkcjonowania-uniwersytetu-po-25-maja/;
  • EN: https://en.uw.edu.pl/latest-information-and-advice-for-the-uw-community-during-the-coronavirus-pandemic/
Zarządzenie nr 105 rektora UW z 21 maja 2020 roku w sprawie zagrożenia zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 wprowadza następujące zasady funkcjonowania uczelni:

KSZTAŁCENIE

  • przedłużenie zajęć online dla studentów, doktorantów oraz słuchaczy do końca roku akademickiego 2019/2020

– WYJĄTEK: zajęcia, których realizacja wymaga fizycznej obecności w miejscu badań, praktyk etc. (dotyczy to np. zajęć terenowych, praktycznych, laboratoryjnych);

  • wprowadzenie harmonogramów zajęć praktycznych na poszczególnych kierunkach studiów;
  • zawieszenie obozów studenckich nieobjętych programem studiów;
  • przeprowadzanie zajęć, zaliczeń, egzaminów (w tym dyplomowych) zgodnie ze znowelizowanym kalendarzem akademickim i w trybie zdalnym;
  • zawieszenie egzaminów i zaliczeń odbywających się w budynkach UW.

PRACA

  • możliwość pracy zdalnej

– WYJĄTEK: pracownicy, od których obowiązków zależy zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy członków społeczności akademickiej lub ciągłość funkcjonowania uczelni i ochrona jej majątku;

  • możliwość wykonywania obowiązków służbowych w systemie dyżurów lub ruchomego czasu pracy

– Decyzje dotyczące organizacji pracy w jednostkach podejmują ich kierownicy.

Nadal obowiązują:
  • zawieszenie służbowych wyjazdów zagranicznych oraz udziału w konferencjach krajowych pracowników, doktorantów, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych Uniwersytetu do 30 czerwca 2020 roku;
  • odwołanie wydarzeń o charakterze otwartym (konferencji, sympozjów, wykładów otwartych, imprez artystycznych i innych) organizowanych na terenie UW do 31 sierpnia 2020 roku;
  • wstrzymanie kwaterowania nowych osób w domach studenckich i innych obiektach UW oraz zakaz odwiedzin w tych obiektach do 30 czerwca 2020 roku;
  • uproszczone procedury obiegu i zatwierdzania dokumentów finansowych, określone w zarządzeniu nr 67 rektora UW z 3 kwietnia 2020 roku.
Zarządzenie to wchodzi w życie od poniedziałku, zastępuje wcześniejsze zarządzenia nr 50 i nr 57 i oparte jest o wiadomości, jakimi dysponujemy w tej chwili. Jeśli zostaną wydane nowe rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub inne akty prawne, może zdarzyć się konieczność nowelizacji tego zarządzenia. https://www.uw.edu.pl/zarzadzenie-rektora-uw-dotyczace-funkcjonowania-uniwersytetu-po-25-maja/

PANEL 10: Orient w przekładzie, czyli jakie wyzwania stawia przed tłumaczami literatura orientalna – deadline 30.04.2020.

28/04/2020
Jak sprostać postulatowi Juliusza Słowackiego: …aby język giętki, powiedział wszystko, co pomyśli głowa…, gdy mamy do czynienia z odmienną ideologią i tradycją literacką? Podczas panelu chcemy zastanowić się nad historią przekładu utworów orientalnych i współczesnymi perspektywami tłumaczenia literatury Orientu na język polski. Proponujemy dyskusję m.in. nad następującymi zagadnieniami: – Czy utwory literatury orientalnej mają cechy charakterystyczne wyróżniające je na tle literatury światowej (lub: co łączy a co dzieli literaturę orientalną i jej przekłady od literatury światowej)? Problem definicji literatury pięknej i literatury ludowej. – Problemy przekładu literatury Orientu – nieprzetłumaczalność pojęć, nieadekwatność istniejącej terminologii, odmienne skojarzenia, konieczność tworzenia nowych wyrażeń w języku polskim, w tym problemy przekładoznawcze wynikające z wpływu religii Orientu (braminizm, hinduizm, buddyzm, konfucjanizm, taoizm, zaratusztrianizm, islam itd.) na powstającą tam literaturę. – Odmienna estetyka literatury orientalnej a styl literacki przekładu. – Jak przekładać dzieła należące do narodowych gatunków literackich (niewystępujących poza danym językiem, regionem itp.)? – Czy dawne przekłady literatury orientalnej na język polski powinny być uwspółcześniane? – Czy literaturę orientalną można tłumaczyć za pośrednictwem innego języka (np. angielskiego) bez znajomości języka oryginału?   Czekamy na zgłoszenia pojedynczych referatów do panelu przez system [szczegóły w zakładce “Rejestracja”] do dnia 30.04.2020.

Dyżury turkologii, mongolistyki i tybetologii

21/04/2020
Dyżury turkologii:
  • dr Nargiz Akhundova                       wtorek 11.00-12.00
  • dr hab. Ozturk Emiroglu                   czwartek 16.30-17.30
  • dr Marzena Godzińska                      poniedziałek 18.30-19.30, skype: godzinska
  • mgr Nilufer Karadavut                     środa 12.00-14.00
  • dr Shahla Kazimova                          środa 11.00-12.00
  • dr Kamila Stanek                               poniedziałek 10.00-12.00
  • dr Anna Sulimowicz-Keruth            środa 10:30-11:30, skype: annasulimowicz
  • dr Agnieszka Zastawna-Templin    poniedziałek 14.00-15.00, skype: Agnieszka Zastawna-Templin
  • mgr Anna Banasiak                          czwartek 13.00-14.00
Kierownik Zakładu Turkologii i Ludów Azji Środkowej WO UW
  • dr hab. Agata Bareja-Starzyńska    wtorek 11-12, skype: agabareja
  Dyżury mongolistyki-tybetologii 
  • dr hab. Agata Bareja-Starzyńska     wtorek 11.00-12.00 Skype: agabareja
  • dr Thupten Kunga Chasahab            środa 12.00-13.00
  • mgr Byambaa Ragchaa                     środa 10.00-11.00
  • dr Jan Rogala                                    poniedziałek 14.00-15.00
  • mgr Magalena Szpindler                  środa 10.00-14.00
  • mgr Natalia Greniewska                   piątek 10:00
  • mgr Paweł Szczap                             wtorek 13.15-14.45
  Ponadto:
  • dr Jan Rogala – dyżur Pełnomocnika Dziekana WO ds. Rekrutacji: poniedziałek: 10.00-11.00Dr Rogala jest dostępny pod mailem i telefonem. Dodatkowo można będzie się  kontaktować w ww. terminach przez Skype: komisjarekrutacyjnawouw.
  Kierownik Zakładu Turkologii i Ludów Azji Środkowej WO UW
  • dr hab. Agata Bareja-Starzyńska    wtorek 11-12, Skype: agabareja