Ułatwienia dostępu

Przejdź do treści głównej

Wpisy

Mikrogranty IDUB uruchomione

20/04/2020
W dniach 15 lipca – 15 września 2020 zostaje wstrzymane przyjmowanie wniosków w ramach systemu grantów wewnętrznych Uniwersytetu Warszawskiego. Przerwa dotyczy naboru w działaniach:
  • IV.3.1. Granty wewnętrzne Uniwersytetu Warszawskiego dla podniesienia potencjału badawczego pracowników
  • I.2.4. Wspomaganie aktywności publikacyjnej w modelu open access
 
Mikrogranty IDUB
Mikrogranty IDUB
Ze wsparcia IDUB można skorzystać dwukrotnie w ciągu roku, jednak nie wcześniej niż po pozytywnym rozliczeniu poprzednio realizowanego zadania. Warunkiem udzielenia wsparcia jest uzyskanie zgody dziekana lub kierownika jednostki podstawowej UW na realizację zadania oraz potwierdzeniem wkładu własnego jednostki. Dotyczy on organizacji konferencji przez UW, dofinansowania wydawania publikacji, wizyt studyjnych lub badań wstępnych.
Mikrogranty IDUB UW skierowane są do doktorantów i pracowników planujących następujące działania:
  • aktywny udział w konferencjach i seminariach organizowanych przez sieci zrzeszające pracowników naukowych;
  • organizacja konferencji przez UW;
  • kwerendy w zagranicznych instytucjach naukowych lub wspierających naukę (archiwa, biblioteki, bazy danych itp.);
  • wydanie publikacji w wydawnictwie mającym prawo umieszczania swoich tytułów w Scopus (w ramach mikrograntu IDUB finansowana jest różnica w kosztach wydania publikacji oraz planowanego zwrotu ze sprzedaży);
  • wyjazdy studyjne do prestiżowych zagranicznych instytucji naukowych, w tym uniwersytetów w celu rozpoczęcia lub intensyfikacji współpracy naukowej;
  • badania wstępne mające na celu przygotowanie projektu grantu, który byłby prowadzony na UW oraz finansowany ze źródeł zewnętrznych;
  • korekta językowa tekstu naukowego przyjętego do opublikowania w czasopiśmie lub rozdziału w monografii przez native speakera.
Szczegółowe zasady wnioskowania i formularz wniosku są dostępne tutaj >> Obieg dokumentów Skan wypełnionego i podpisanego przez kierownika jednostki wniosku należy wysłać na adres: idub@uw.edu.pl  Osoby do kontaktu:
  • mgr inż. Joanna Kukawka tel.: 22 55 24 211 e-mail: Joanna.Jablonska@adm.uw.edu.pl
    • Kierownik Biura Obsługi Badań Alicja Newecka tel.: 022 55 24 209 e-mail: Alicja.Newecka@adm.uw.edu.pl

2 kwietnia 2020 – spotkanie online ze studentami pani prorektor ds. studentów i jakości kształcenia, prof. Jolanty Choińskiej-Miki

31/03/2020
https://www.facebook.com/fanpageUW/photos/a.214221571997933/2984613931625336/?type=3&theater 
 
2 kwietnia, podczas transmisji online, prof. Jolanta Choińska-Mika odpowiadała na pytania studentów i doktorantów, które dotyczyły bieżących spraw studenckich i realizacji zajęć.

Wśród pytań zadanych w trakcie transmisji, jak i przesłanych wcześniej, znalazły się pytania dotyczące organizacji roku akademickiego, opłat za akademiki i studia niestacjonarne, zdalnych obron prac dyplomowych, praktyk zawodowych, egzaminów z języków obcych, nadawania stopni doktora w obecnych warunkach czy terminów rekrutacji na studia. Publikujemy niektóre z nich, wraz ze skróconymi odpowiedziami pani prorektor.

Czy wrócimy na uczelnię od razu po 14 kwietnia?

Szanse na to, że wrócimy na Uniwersytet po 14 kwietnia są bardzo małe. Natomiast ostateczną decyzję podejmiemy w przyszłym tygodniu.

Czy istnieje możliwość zdalnych obron prac dyplomowych?

Ta forma jest już możliwa. W tej chwili kilka wydziałów ma za sobą takie obrony. Tak, możliwe są obrony online.

Czy rekrutacja na rok akademicki 2020/2021 odbędzie się zgodnie z planem?

To zależy od sytuacji. Jeżeli terminy matur zostaną utrzymane, to nie ma potrzeby zmiany harmonogramu rekrutacji. Jeżeli wydłużą się zajęcia, to rekrutacja na studia magisterskie zostanie przedłużona.

Czy studenci będą mogli być dalej zakwaterowywani w akademikach?

Jako władze uniwersytetu nie mamy zamiaru zmieniać charakteru akademików. Studenci mogą w nich pozostać, tak długo, jak długo potrzebują. Apelujemy do studentów, którzy pozostają w swoich domach, aby nie wracali do akademików, dopóki nie będzie decyzji o wznowieniu zajęć.

Jak będzie wyglądała rekrutacja do szkół doktorskich?

Pierwszy etap może się odbywać zdalnie. Otworzymy normalnie system rejestracji kandydatów. Wniosek rekrutacyjny w tym roku będzie internetowy. Cały ciężar rozmów rekrutacyjnych zostanie przesunięty w czasie. Liczymy się też z możliwością prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych zdalnie. To już jest pewnego rodzaju ostateczność.

  • Zapis transmisji

Elektroniczny obieg dokumentów związanych z projektami NCN realizowanymi na UW

28/03/2020
Dokumenty związane z prowadzonymi na Uniwersytecie Warszawskim projektami naukowymi, które są finansowane przez Narodowe Centrum Nauki, już wkrótce będzie można składać w formie elektronicznej. Publikujemy szczegółowe procedury opracowane w tym zakresie na UW.
Wśród obowiązków beneficjentów Narodowego Centrum Nauki (NCN), wynikających z zawieranych przez nich umów grantowych, znajduje się m.in. składanie różnego rodzaju dokumentów. Mowa tu o raportach okresowych i końcowych, wnioskach o dokonanie zmian w projektach, dotyczących budżetu, przedłużenia czy zmiany w składzie zespołu badawczego, a także aneksów do już zawartych umów. W związku z opublikowaną 20 marca informacją dyrektora NCN w tej sprawie Uniwersytet Warszawski opracował procedury, które wprowadzają możliwość elektronicznego obiegu wymienionych powyżej dokumentów pomiędzy poszczególnymi jednostkami UW. Grantobiorcy programów NCN będą mogli z niego skorzystać w sytuacji, gdy z powodu pracy zdalnej niewykonalne staje się dostarczenie papierowych wersji pism. Pozwoli to także wesprzeć akcję #zostanwdomu. Elektroniczny obieg dokumentów zostanie wprowadzony w poniedziałek 30 marca. Nadal będzie można składać dokumenty w tradycyjnej formie. Rekomendujemy jednak skorzystanie z elektronicznego obiegu dokumentów w czasie wykonywania pracy zdalnej.
  • Procedura – elektroniczny obieg dokumentów.pdf