Ułatwienia dostępu

Przejdź do treści głównej

Wpisy

Ogłoszenie konkursu SONATINA 5

11/02/2021
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW: *****do 8 marca w BOB ***** 15 marca 2021 w NCN UWAGA: Nabór wniosków w systemie OSF zostaje zamknięty o godz. 16:00. Prosimy o zapoznanie się z dokumentacją konkursową zawartą w niniejszym ogłoszeniu. Instrukcja przygotowania wniosku jest dostępna tutaj.
Kierownikiem projektu może być osoba:
  • posiadająca stopień doktora nadany w okresie 3 lat przed rokiem wystąpienia z wnioskiem (w okresie od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2020 r.), lub której stopień naukowy doktora zostanie nadany do 30 czerwca 2021 r. Okres 3 lat może zostać przedłużony o przerwy w karierze naukowej szczegółowo określone w Uchwale.
oraz
  • dla której we wnioskowanym projekcie badawczym zostanie zaplanowane zatrudnienie na zasadach określonych w Regulaminie, na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy na cały planowany okres realizacji projektu. Zatrudnienie to musi zostać zaplanowane w podmiocie innym niż podmiot, w którym kierownik projektu uzyskał stopień doktora.
Więcej: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/sonatina5

Poniżej przedstawiamy procedurę składania wniosku:
  1. Aby przygotować wniosek należy się zalogować do systemu http://osf.opi.org.pl.
  2. Gdy wniosek jest kompletny proszę na górnym pasku kliknąć w przycisk ZABLOKUJ DO NCN
  3. W menu po lewej stronie na samej górze pojawi się napis Elektroniczna wysyłka. W sekcji tej należy pobrać z systemu spersonalizowane „Potwierdzenia”,
Obieg dokumentów na UW: Pobierają Państwo z osf elektroniczną wersję wniosku. Wniosek proszę przesłać na adres Beata.Kryskiewicz@adm.uw.edu.pl Po uzyskaniu podpisów Dziekana (podpis elektroniczny na 1-wszej stronie). ⇒ Pełnomocnika Kwestora (pod kosztorysem) przekazuję wniosek do podpisu prof. dr hab. Zygmunta Lalaka, Prorektora ds. badań Do wniosku należy dołączyć pobrany z systemu z sekcji „Elektroniczna wysyłka” druk „Potwierdzenie złożenia wniosku – podmiot” – ten dokument podpisuje elektronicznie prof. dr hab. Zygmunt Lalak, Prorektor ds. badań
Następnie podpisane przez prorektora „Potwierdzenie złożenia wniosku – podmiot” zostanie wysłane na adres e-mailowy podany przez Państwa w sekcji KIEROWNIK (PI). Plik należy załączyć do wniosku w systemie OSF w sekcji Elektroniczna wysyłka
  • Potwierdzenie złożenia wniosku – podmiot (dokument podpisany przez Rektora)
  • Potwierdzenie – wnioskodawca (skan podpisany przez Wnioskodawcę)

Proszę pamiętać o wysłaniu wniosku w systemie OSF PO UZYSKANIU PODPISÓW (przycisk Wyślij do NCN w sekcji Elektroniczna wysyłka)
  • Pobieranie dokumentów w OSF – obrazkowo krok po kroku

Raporty z projektów badawczych NCN – termin przesłania do Kwestury do 15 marca 2021

11/02/2021
Szanowni Państwo, Na stronie NCN w sekcji „Dla realizujących projekty” dostępna jest instrukcja sporządzania i składania raportów końcowych.
  • Raporty roczne Jednostka przesyła do Kwestury w nieprzekraczalnym terminie do 15 marca br. na adres raporty.kwestura@adm.uw.edu.pl
  • Raporty roczne składamy w NCN do 31 marca
  • Raporty końcowe składamy 60 dni od dnia zakończenia projektu

  Obieg dokumentów na UW: Kierownik projektu wysyła raport do Sekcji Obsługi Badań lub Sekcji Finansowej jednostki organizacyjnej, w której realizowany jest projekt. Uwaga: raporty od 24 konkursu powinny być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym kierownika projektu (w formacie PAdES) – patrz: Instrukcja nanoszenia podpisu elektronicznego
Uprzejmie proszę o przesyłanie raportów na adres beatabest@adm.uw.edu.pl. Po weryfikacji przez Wydział raport powinien zostać podpisany przez:
  • Kierownika Jednostki (podpisem elektronicznym) i
  • Pełnomocnika Kwestora (skan strony z podpisem Pełnomocnika)

Jednostka przesyła raport do Kwestury w nieprzekraczalnym terminie do 15 marca br. na adres raporty.kwestura@adm.uw.edu.pl celem weryfikacji danych finansowych z księgami Uczelni do Kwestury UW. Zaleca się wysyłanie raportów z poczty służbowej.

W przypadku wykonania skanu lub zdjęcia dokumenty są przesyłane w jednym e-mailu z dwoma załącznikami: raportem w PDF (podpisanym elektronicznie przez kierownika grantu) oraz skanem lub zdjęciem ostatniej strony raportu z podpisami.


Po sprawdzeniu przez Kwesturę UW zgodności wydatków opisanych w raporcie z księgami Uczelni, raport roczny lub końcowy jest przesyłany ze skrzynki raporty.kwestura@adm.uw.edu.pl do Biura Obsługi Badań na adres bob.raporty@adm.uw.edu.pl. Treść e-maila zawiera informację o zgodności danych zawartych w raporcie z księgami Uczelni: Dane w raporcie o numerze …, którego kierownikiem jest ….są zgodne z księgami Uczelni”. W przypadku braku podpisów elektronicznych e-mail zawiera dwa dokumenty: raport w formacie PDF oraz skan lub zdjęcie z dwoma podpisami: kierownika projektu oraz kierownika jednostki organizacyjnej lub jego zastępcy.
Po sprawdzeniu formalnym w Biurze Obsługi Badań dokument jest przekazywany do Prorektora ds. Badań, który podpisuje go kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Po podpisie Biuro Obsługi Badań przekazuje dokument w wersji elektronicznej do Narodowego Centrum Nauki za pomocą skrzynki ePUAP.
Kopia podpisanego dokumentu jest wysyłana do kierownika projektu wraz z potwierdzeniem wysyłki przez ePUAP
Informacja NCN:

Zasady dostarczania do NCN raportów rocznych za 2020 r. oraz innych dokumentów dot. realizowanych projektów badawczych (piątek, 8 stycznia 2021)

Przypominamy, że termin na złożenie raportów rocznych z realizacji projektów badawczych oraz staży po uzyskaniu stopnia naukowego doktora w roku 2020 upływa w dniu 31 marca 2021 r. W związku z nadal istniejącym w Polsce stanem epidemii i związanymi z tym ograniczeniami zwracamy się z prośbą o przesyłanie wszelkiej korespondencji drogą elektroniczną. Informujemy, że preferowaną formą dokumentacji (raportów rocznych, aneksów i innych dokumentów) dotyczącej umów na realizację i finansowanie projektów badawczych, staży po uzyskaniu stopnia naukowego doktora, stypendiów doktorskich, działań naukowych jest dokumentacja opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym właściwych osób i przesłana na adres ESP Centrum (/ncn/SkrytkaESP). W przypadku braku możliwości podpisania dokumentacji, o której mowa powyżej, kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez kierownika projektu możliwe jest podpisanie dokumentu odręcznie przez kierownika projektu i przesłanie do Centrum na adres ESP Centrum skanu tego dokumentu podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby reprezentujące podmiot. Oryginał dokumentu podpisanego odręcznie przez kierownika projektu powinien być przechowywany w podmiocie. Powyższe zasady dotyczą umów na realizację i finansowanie projektów badawczych, staży po uzyskaniu stopnia naukowego doktora oraz stypendiów doktorskich, w których zapisy wymagają przesyłania dokumentów w formie pisemnej (papierowej). Dokumenty dotyczące umów na realizację i finansowanie projektów badawczych, stypendiów doktorskich, działań naukowych, w których zapisy wymagają przesyłania dokumentów w formie elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym właściwych osób i przesłane na adres ESP Centrum. Powyższe uprawnienie wynika z pisma Dyrektora Narodowego Centrum Nauki, które jest dostępne tutaj. https://www.ncn.gov.pl/aktualnosci/2021-01-08-zasady-doreczania-raportow-rocznych-za-2020-rok

Gdzie znaleźć nr konkursu? – w numerze umowy. UMO-ROK / NR_KONKURSU / RODZAJ KONKURSU / PANEL / NR_UMOWY np. UMO – 2017 / 24 / B / HS1 / 01234 A MAESTRO Informacja NCN: Raport należy złożyć poprzez system OSF oraz zależnie od konkursu w wersji papierowej/elektronicznej. Wersja papierowa raportu obowiązuje włącznie do konkursów OPUS 12, SONATA 12, PRELUDIUM 12 oraz w projektach realizowanych w ramach dwustronnych i wielostronnych programów międzynarodowych (od 1-23 edycji: https://www.ncn.gov.pl/finansowanie-nauki/faq/edycje). Wersję papierową wydrukowaną z systemu OSF oraz opatrzoną odpowiednimi pieczęciami i podpisami należy przesłać na adres Narodowego Centrum Nauki lub dostarczyć osobiście. Raport uznaje się za złożony w terminie jeżeli wpłynął do Centrum lub został nadany drogą pocztową do dnia 31 marca danego roku. Raport roczny w wersji drukowanej wymagany jest w jednym egzemplarzu. Począwszy od konkursów SONATINA 1, OPUS 13, PRELUDIUM 13, SONATA 13, MAESTRO 9, HARMONIA 9, SONATA BIS 7 oraz w projektach realizowanych w ramach dwustronnych i wielostronnych programów międzynarodowych (od 24 edycji: https://www.ncn.gov.pl/finansowanie-nauki/faq/edycje) dane raportu należy przekazać przez system OSF, a także wygenerowany plik PDF należy podpisać podpisem kwalifikowanym w standardzie PAdES przez osoby reprezentujące jednostkę i kierownika projektu, a następnie dostarczyć za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (skrytka ePUAP) na adres /ncn/SkrytkaESP. Raport uznaje się za złożony w terminie jeżeli został dostarczony na adres /ncn/SkrytkaESP do dnia 31 marca danego roku. B OPUS C SONATINA D SONATA E SONATA BIS G BEETHOVEN M HARMONIA N PRELUDIUM P POLONEZ R TANGO S FUGA T ETIUDA W SYMFONIA  

Festiwal „Imagining the future” – studenci, doktoranci i pracownicy

14/01/2021
Do 29 stycznia 2021 studenci, doktoranci i pracownicy uczelni Sojuszu 4EU+ mogą zgłaszać propozycje projektów na Festiwal Nauki i Kultury, który odbędzie się w czerwcu na Uniwersytecie Sorbońskim. Tematem przewodnim festiwalu jest „Wyobrażenie przyszłości” (Imagining the future), w ramach którego wyodrębniono cztery wątki tematyczne dotyczące aktualnych wyzwań:
  • Natura: jaka jest przyszłość ludzkości? Budowa nowych związków między ludźmi a środowiskiem (“Nature: what are the futures for Humanity? To build new relations and a new “contract” between the human being and his environment”)
  • Człowiek jutra: rozwój, pomoc, modyfikacja czy nacisk? Od rozwoju do naprawy. (“The human being of tomorrow: extended, assisted, modified, pushed? From development to repair”)
  • Sztuka, kultura i dziedzictwo: Jakie role pojawią się po zmianie społeczeństw? Tworzenie świata jutra. (“Art, culture and heritage: Which roles in the societal transition? To create in the world of tomorrow”)
  • Indywidualne wolności a prawa cywilne. Tworzenie społeczeństwa jutra. (“Individual liberties and civic rights: which perspectives? To invent the society of tomorrow”)
Festiwal skierowany jest zarówno do społeczności akademickiej Uniwersytetu Sorbońskiego, jak i uniwersytetów partnerskich Sojuszu 4EU+. Organizatorzy zachęcają do zgłaszania wspólnych, międzyuczelnianych projektów, przewidujących aktywne zaangażowanie słuchaczy (w wieku od 15 do 18 lat). Propozycje mogą przybrać różne formy – spotkań, warsztatów, pokazów multimedialnych, wydarzeń artystycznych, konkursów czy gier. Więcej informacji znajduje się na stronie 4EU+ >>

Wybory do Rady Naukowej Dyscypliny Literaturoznawstwo w kadencji 2021 – 2024

21/12/2020
W imieniu Wydziałowej Komisji Wyborczej Wydziału Neofilologii UW zapraszam na wybory członków Rady Naukowej Dyscypliny Literaturoznawstwo (RNDL) w kadencji 2021 – 2024. Wybory odbędą się w trybie zdalnym; rozpoczną się ukonstytuowaniem się komisji skrutacyjnej w dn. 21.12.2020 – 28.12.2020, a zakończą się wyborami właściwymi członków RNDL w dn. 11.01.2021 – 15.01.2021. Uprzejmie proszę o zapoznanie się ze szczegółowym harmonogramem czynności wyborczych poniżej.   dr hab. Zbigniew P. Możejko Przewodniczący WKW WN UW

Harmonogram czynności wyborczych

1.   Podstawy prawne / kwestie organizacyjne
Link do uchwały Uczelnianej Komisji Wyborczej w sprawie powierzenia wydziałowym komisjom wyborczym organizowania czynności wyborczych dotyczących wyborów do rad naukowych dyscyplin w kadencji 2021-2024: https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/5700/M.2020.486.UKW.58.pdf Link  do   uchwały   Uczelnianej   Komisji   Wyborczej  w  sprawie   ustalenia   liczby wybieranych członków rad naukowych dyscyplin: https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/5701/M.2020.487.UKW.59.pdf Wybory członków RNDL organizowane są oddzielnie w dwóch grupach społeczności akademickiej – dla nauczycieli akademickich z tytułem profesora lub stopniem doktora habilitowanego (do obsadzenia: 23 mandaty) oraz dla pozostałych nauczycieli akademickich (do obsadzenia: 10 mandatów). Nauczycielem akademickim w rozumieniu wyborów do rady naukowej dyscypliny jest każda osoba zatrudniona na stanowisku badawczym, badawczo-dydaktycznym lub dydaktycznym, która wskazała przynależność do danej dyscypliny. Prawa wyborcze do rad naukowych dyscyplin regulują odpowiednie zapisy Statutu: https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/4934/M.2019.190.U.443.pdf
  • bierne prawo wyborcze (kto może kandydować) reguluje § 51 Statutu, który określa, między innymi, że jest to osoba, która nie ukończyła 67 roku życia do dnia rozpoczęcia kadencji, t.j. do dn. 1 stycznia 2021;
  • czynne prawo wyborcze (kto może głosować) reguluje § 53 punkt 4 Statutu, który określa, między innymi, że prawo to przysługuje każdemu nauczycielowi akademickiemu, który wskazał przynależności do dyscypliny
Zebrania wyborcze mające na celu wyłonienie członków RNDL odbywać się będą w trybie uproszczonym (zdalnym asynchronicznym); wyniki poszczególnych głosowań zostaną ogłoszone drogą mailową bezzwłocznie po zakończeniu głosowania, jednak nie później niż 12 godzin od jego zakończenia. Wszelka korespondencja z Wydziałową Komisją Wyborczą powinna być kierowana na adres: wkw(at)wn.uw.edu.pl; zachęcamy do zasygnalizowania treści maila w temacie (np. kandydatura do komisji skrutacyjnej).
2.   Zgłaszanie kandydatur do dwóch komisji skrutacyjnych
W dniach 21.12.2020 – 28.12.2020 do godz. 15:00 prosimy nadsyłać drogą mailową kandydatury do dwóch komisji skrutacyjnych:
  • spośród nauczycieli akademickich z tytułem profesora lub stopniem doktora habilitowanego do komisji skrutacyjnej w wyborach na członków RNDL w kadencji 2021-2024 z tej grupy pracowniczej
  • spośród pozostałych   nauczycieli   akademickich   do    komisji    skrutacyjnej    w wyborach na członków RNDL w kadencji 2021-2024 z tej grupy
Zgodnie z zaleceniami Ordynacji wyborczej UW (§ 18): https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/4934/M.2019.190.U.443.pdf odnośnie składu komisji skrutacyjnej, prosimy o zgłoszenia członków komisji tak, aby:
  • każda komisja liczyła od 3 do 5 członków
  • członkowie reprezentowali różne wydziały.
Do zadań komisji skrutacyjnej będzie należało:
  • potwierdzenie prawidłowości odczytu wyników wyborczych z systemu Ankieter
  • zdalne podpisanie protokołów wyborczych (wystarczy skan lub zdjęcie podpisu)
  • podpisanie protokołów wyborczych w wersji wydrukowanej – w terminie późniejszym – w siedzibie Sekretariatu ds. Pracownicznych IAUW, ul. Hoża 69, po wcześniejszym umówieniu się
Praca w komisji skrutacyjnej zakłada, że członkowie komisji:
  • nie mogą kandydować do RNDL (tracą bierne prawo wyborcze, lecz –  naturalnie
– zachowują czynne prawo wyborcze)
  • powinni być dyspozycyjni w momencie zakończenia głosowania (około godz. 15:00), aby móc potwierdzenie wynik głosowania w systemie
3.   Głosowanie składu obydwu komisji skrutacyjnych
W dniu 29 grudnia 2020 w godz. 9:00 – 15:00 odbędzie się głosowanie składów obydwu komisji skrutacyjnych w wyborach na członków RNDL w obydwu grupach nauczycieli akademickich. Głosowanie odbędzie się w systemie Ankieter.
4.   Zgłaszanie kandydatur do Rady Naukowej Dyscypliny Literaturoznawstwo
W dniach 21.12.2020 – 30.12.2020 do godz. 23:59 prosimy nadsyłać drogą mailową kandydatury na członków Rady Naukowej Dyscypliny Literaturoznawstwo w kadencji 2021-2024:
  • nauczycieli akademickich     z     tytułem     profesora     lub     stopniem     doktora habilitowanego (23 mandaty)
  • pozostałych nauczycieli akademickich (10 mandatów).
Statut UW, w paragrafie § 69, pkt 2 regulującym skład i zasady działania rady dydaktycznej, stwierdza co następuje: Nie więcej niż połowa członków rady dydaktycznej […] może być jednocześnie członkami rady naukowej dyscypliny. Wysuwając kandydatury z poszczególnych jednostek, prosimy o wzięcie powyższego zapisu pod uwagę, gdyż WKW nie ma możliwości kontrolowania składu poszczególnych rad dydaktycznych. Kandydaci mogą zgłaszać się sami, bądź ich kandydatura może być wysunięta przez kogoś innego. Kandydatury mogą być zgłaszane pojedynczo, bądź zbiorowo (np. przez daną jednostkę UW). Niezależnie od trybu zgłaszania, każdy mail ze zgłoszeniem kandydatury musi zawierać skany wypełnionych i podpisanych poniższych dwóch formularzy (prosimy o zastosowanie nazewnictwa pliku jak w nawiasie):
  • zgody na kandydowanie (nazwa pliku: RNDL_2021_zgoda_Nazwisko_Imie)
  • oświadczenia o spełnianiu warunków biernego prawa wyborczego (nazwa pliku: RNDL_2021_oswiadczenie_Nazwisko_Imie)
Formularze są dołączone do niniejszego ogłoszenia, bądź są dostępne jako  załącznik do Uchwały UKW nr 60: https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/5702/M.2020.488.UKW.60.pdf Oryginały wypełnionych i podpisanych formularzy w wersji wydrukowanej należy dostarczyć – w terminie późniejszym (do dn. 1 marca 2021) – do Sekretariat ds Pracownicznych IAUW, ul. Hoża 69, 00-681 Warszawa, osobiście, przez gońca, bądź pocztą.
  1. Głosowanie kandydatur do Rady Naukowej Dyscypliny Literaturoznawstwo W dniu 11 stycznia 2021 w godz. 9:00 – 15:00 odbędą się głosowania w systemie Ankieter w następujących sprawach:
  • wyłonienia 23 członków RNDL w kadencji 2021-2024 z grona nauczycieli akademickich z tytułem profesora lub stopniem doktora habilitowanego
  • wyłonienia 10 członków RNDL w kadencji 2021-2024 z grona pozostałych nauczycieli
W przypadku nieobsadzenia wszystkich mandatów w RNDL w pierwszej turze głosowania w dniu 11.01.2021, komisja zarządzi kolejną i następne tury w  poniższych terminach:
  • II tura głosowania: 12 stycznia 2021, w godz. 9.00 – 00
  • III tura głosowania: 13 stycznia 2021, w godz. 9.00 – 00
  • IV tura głosowania: 14 stycznia 2021, w godz. 9.00 – 00
  • V tura głosowania: 15 stycznia 2021, w godz. 9.00 – 00
Komisja przypomina, że w wszystkich głosowaniach wymagane jest kworum, a do stwierdzenia ważności wyboru konieczne jest uzyskanie bezwzględnej większości głosów (Ordynacja wyborcza UW, § 7 – 8). dr hab. Zbigniew P. Możejko Przewodniczący WKW WN UW